Pusee de crestere

Acum 6 ani de zile nu stiam ce inseamna pusee de crestere, dar sa mai si  stiu de existenta lor. Ar trebui ca orice medic pediatru sa informeze toate mamele.Aveam sa aflu totul cand cel mic avea 6 saptamani de viata, il alaptam si nu se satura deloc, plangea incontinuu, prima data am dat vina pe colici, apoi cand am vazut ca zilele trec,am fost la doctor cu el si i-am explicat ca il alaptez, iar in timpul alaptarii el tot plange, apoi  dupa nici 30 de min cere iar mancare. Doctorul mi-a recomandat sa cumpar lapte praf si sa ii dau san,apoi completare cu lapte praf, fiind la primul copil asa am si facut.

Dupa vreo saptamana m-am trezit ca cel mic incepe sa refuze pieptul si sa vrea doar biberonul cu lapte praf, in cateva zile a renuntat complet la san.

Mi-as fi dorit sa fiu informata din timp si sa nu fac aceasta greseala,sa ii dau atat de repede lapte praf si mai bine sa insist cu alaptatul. Imi era foarte frica ca nu se satura si sa nu scada in greutate.

Dupa aproximativ 7 ani de zile , am nascut al doilea baiat, in jurul varstei de aproximativ 5 saptamani , am patit exact acelasi lucru. Cel mic pur si simplu nu se mai satura si plangea foarte mult,chiar si in timpul meselor.

Atunci am inceput sa ma documentez,era coincidenta mult prea mare, am aflat ca in jurul varstei de 6 saptamanii copii trec prin pusee de crestere, iar multe mamici neinformate cum am fost si eu cred ca copilul nu se mai satura. Adevarul e ca atunci ar trebui sa se da copilului sa suga la cerere,de regula dureaza de la cateva zile la o saptamana.

Puseele de creştere apar în primele zile de la naştere, la 7-10 zile, 2-3 săptămâni, 4-6 săptămâni, 3 luni, 4 luni, 6 luni, 9 luni etc, însă fiecare bebeluş, în parte, are modul lui unic de creştere. Puseele de creştere continuă şi după primul an de viaţă, şi apoi, şi în copilărie şi adolescenţă.

In timpul puseelor de crestere copii sunt mult mai agitati si ar manca non stop.

3 gânduri despre &8222;Pusee de crestere&8221;

Lasă un răspuns

