Placinte cu branza

Ce poate fi mai frumos decat sa iti petreci timpul liber cu familia ta, weekendul acesta m-am tot gandit ce as putea sa le pregatesc celor dragi, si mi-am adus aminte ca de ceva timp am poftit la placinte cu branza, zis si facut 🙂

pf_1454479347

M-am trezit de dimineata ,ca dupa cum stiti dureaza, mai ales ca coca se lasa la crescut si mai dureaza si la cuptor.

Reteta principala am luat-o de aici cu deosebirea ca eu am pus branza telemea.

Ingrediente:

Pentru aluat :
– 800 gr faina
– 150 gr unt
– 250 ml lapte
– 2 oua
– 4 linguri zahar
– 2 pliculete drajdie uscata ( sau puteti pune 50 gr drojdie proaspata)
– 2 plicuri zahar vanilat
-coaja rasa de lamaie, eu am pus-o in aluat nu in branza cum era reteta initiala

Umplutura:

-1 kg branza telemea rasa

-2 oua

-2 linguri gris

-zahar dupa gust

Plicurile de drojdie le-am amestecat cu 50 ml lapte caldut si o lingura de zahar, le-am pus intr-un loc caldut sa creasca. ( Maia)

Faina de preferat se cerne, se pune intr-un castron mare impreuna cu zaharul ramas, zaharul vanilat ,ouale si coaja rasa de lamaie.

Restul de lapte se incalzeste impreuna cu untul, pana se topeste.

Peste faina se toarna maiaua si laptele cu untul topit,dar sa fie caldute nu fierbinti, se amesteca foarte bine, pana devine ca o coca, si se desprinde usor de vas.

Daca mai este nevoie se adauga apa calduta sau faina, se framanta aprox 15-20 min, apoi se lasa la crescut min. 1 ora.

Pentru umplutura,radem branza, se adauga grisul, zahar dupa gust si doua oua, se amesteca bine pana se omogenizeaza.

Dupa ce aluatul a crescut se ia o parte din coca si se intinde,se taie patratele, se pune in mijloc branza si se impacheteaza dupa preferinta.

Se ung cu ou batut si se da la cuptor pana se rumenesc.

 

 

 

Lasă un răspuns

