Ce sa ai in vedere pentru o viata lunga a anvelopelor masinii tale

Un sofer care monteaza pe vehiculul condus un set complet de anvelope auto iarna, vara sau all season care provin de la acelasi constructor, au dimensiunile recomandate (dimensiunile cauciucurilor de la prima echipare) si prezinta acelasi profil al benzii de rulare, are sanse mari sa dispuna nu doar de o manevrabilitate buna, ci si de performante in orice conditii de trafic rutier. In plus, va sfatuim sa achizitionati anvelope de vara pentru turisme , numai de la distribuitori autorizati!

Tips-uri de intretinere pentru anvelope

In scopul intretinerii si pentru a beneficia la maximum de performantele asociate modelului de anvelope din dotarea autoturismului personal, este necesar ca exploatarea acestora sa fie realizata pana la indicatorul de uzura, fara a depasi pragul recomandat. Daca aveti anvelopele regrovabile, va sfatuim sa fiti foarte atenti, pentru ca distanta de la primul strat de cord metalic si pana la fundul canalului readancit sa nu fie mai redusa de 2-3 mm.

Nedepasirea indicelui de sarcina/incarcare permis, verificarea periodica a presiunii din pneuri, evitarea calatoriilor pe soselele neamenajate, pe drumurile denivelate, in oras pe linii de tramvai etc., pe scurt – in orice circumstante pentru care profilul anvelopei nu este proiectat, sunt metode prin care puteti diminua uzura spre a valorifica potentialul anvelopelor dumneavoastra.

Pentru a nu determina supraincalzirea caii de rulare a anvelopei, evitati sa folositi anvelopele in conditii de subpresiune, respective suprapresiune. Nici expunerea la temperaturi inalte, la ozon, la radiatii uv ori la aer sarat nu favorizeaza o lunga durata de viata a cauciucurilor. Curatarea acestora trebuie efectuata in mod adecvat, fara ajutorul unor produse corozive (de exemplu: agenti de curatare si alte solutie concentrate, petrol, motorina). Toate reparatiile necesare trebuie facute doar la service-uri auto autorizate, in cazul unor deteriorari urmarindu-se atat asigurarea etansarii, cat si astuparea zonei strapunse cu adaos de cauciuc prevulcanizat.

Aliniamentul rotilor este unul dintre factorii de care trebuie sa tineti cont pentru a preveni consecinte precum uzura pneurilor. Asadar, toate cele patru roti trebuie sa fie aliniate corect. Daca acest lucru nu este asigurat, soferul poate resimti oboseala datorata eforturilor de a mentine controlul vehicului, deoarece pot interveni probleme de directie.

Echilibrarea anvelopelor reprezinta o operatiune care se impune de la primele semne de vibratie sesizate in interiorul autovehiculului. In cazul in care tocmai ati montat anvelope noi, ele trebuie echilibrate imediat dupa amplasare. Altfel, riscati sa creati probleme care pot afecta suspensiile masinii si pot conduce la o uzura prematura a cauciucului.

Umflarea anvelopelor este un pas semnificativ in intretinerea acestora, deoarece nu doar va permite sa realizati economii considerabile la carburanti, insa ajuta la mentinerea performantelor cauciucurilor montate. Fiecare anvelopa, plus roata de rezerva, trebuie umflate corespunzator. Va sfatuim sa alocati timp pentru o minima verificare lunara, precum si de fiecare data cand va pregatiti pentru un drum lung.

Presiunea anvelopelor poate fi aflata cu precise prin intermediul unui manometru, iar o presiune in parametri normali este o conditie esentiala pentru a prelungi viata cauciucului.  La anvelopele insuficient umflate sau umflate in exces pot aparea semne ale unei uzura anormale alaturi de efectul de supraincalzire, un consum ridicat de combustibil si chiar riscuri de explozie. Se impune verificarea presiunii si atunci cand anvelopele sunt reci.

Rotatie periodica a anvelopelor previne uzura neuniforma a cauciucului. Daca in Manualul tehnic al vehiculului nu este precizata realizarea acestei operatiuni la un anumit interval de timp, va sfatuim sa recurgeti la rotatia anvelopelor dupa fiecare 8 000 – 10 000 de kilometric parcursi.

Repararea cauciucurilor reprezinta o procedura care trebuie efectuata numai de catre persoane specializate si autorizate. Operatiunea corecta de reparare presupune demontarea anvelopei de pe roata pentru a fi examinata cu atentie, urmand a fi detectate deteriorarile existente. La repararea anvelopelor perforate care mai pot fi functionale, se folosesc echipamente de vulcanizare.

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s